Hejsan
Efter en större omdragning av elsystemet i båten så var det idag dags att koppla in och testa, allt fungerade... nästan...
Motorn startar men varningslampan för generator förblir tänd och enligt voltmetern för startbatteriet så laddar den inte heller.
Maxi 77 med MD5A och standard SEV Marshal generator 14V 35A.
Generatorn fungerade fint innan ombyggnaden så förhoppningsvis har den inte gått sönder, mer troligt är att någon kabel lossnat eller gått sönder när man varit och drait i allt annat.
Finns det någon anslutning mellan motorpanelen och generatorn för att den ska starta?
Har någon ett schema på hur det borde vara eller kanske någon bild på generatorn med kopplingar?
Med vänlig hälsning
Torbjörn
MD5A / SEV Marshal generator laddar ej
Re: MD5A / SEV Marshal generator laddar ej
Vet inte riktigt men låter som om sladden till laddningsregulatorn inte sitter på plats eller är skadad
Snart modifierad Vega 
Efter att ha rengjort kontakterna och lampan för indikationen så fungerar det bättre, laddar fint!
Hej,
Efter att haft mycket strul med min SEV marchal i min MD5B så bytte jag för kanske 5 år sedan till en Bosch 60A generator i ett utbytespaket från Penta. Efter det har allt fungerat perfekt!
/Anders W
Efter att haft mycket strul med min SEV marchal i min MD5B så bytte jag för kanske 5 år sedan till en Bosch 60A generator i ett utbytespaket från Penta. Efter det har allt fungerat perfekt!
/Anders W