Aluminium och kolfiber?
Aluminium och kolfiber?
Två av mina spridare har fått sprickor i nockarna, dom är väldigt annorlunda än vanliga spridare och reservdelar finns inte. Nu är spridarna lämnade till firma som jobbar i aluminium men dom var väldigt osäkra på om det går att svetsa dom till acceptabel hållfasthet. Att polyester inte fungerar något bra ihop med aluminium vet jag men hur är det med epoxi och kolfiber? Skulle det gå att förstärka med några lagar kolfiber utanpå alumiumytan eller kommer det bara att släppa?
Re: Aluminium och kolfiber?
Visa kort på skadorna skall vi se vad för lösningar som kan användas.
"The Seawolf is a mythical creature that does not exist in any known culture. According to University lore, the Seawolf is a sea creature that brings good luck to anyone to lay eyes on it. "
Får fixa bilder det nr jag får tillbaka dom.
Det går utmärkt att laminera epoxi och kolfiber på aluminium om man noga rengör och slipar upp en grov yta med t:ex vikelslip och 36 rondell.
Sedan måste det skyddas mot uv ljus med klarlack eller färg. Noggrannhet är viktigt vid allt epoxiarbete.
Sedan måste det skyddas mot uv ljus med klarlack eller färg. Noggrannhet är viktigt vid allt epoxiarbete.