Båtmässor?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
johzac01
Silvermedlem

Båtmässor?

Inlägg av johzac01 » tis 14 jan 2014, 21:48

Jaha, sitter med en massa bonuspoäng till lämpligt hotell och en ledig helg. Till råga på allt är frun ledig.
Ska man åka ner till Göteborgs båtmässa? Är det lönt? Tokbra erbjudande? Roliga och intressanta utställare?
Eller är det bara vansinnigt mycket folk, halvbra priser och nya alltför dyra båtar?
Nu med en B 31 (Boström 31) i Vänern.

Användarvisningsbild
Lasse L
Diamantmedlem
Kontakt:

Re: Båtmässor?

Inlägg av Lasse L » tis 14 jan 2014, 22:14

Vad vill du "ha ut av mässan"?
Jag går på mässorna för att hitta nya "roliga" tekniska pryttlar.
Mina båtar, är efter ett långt liv, nästan fullutrustade.
Men då och då hittar man den "oumbärliga" prylen, och går hem och kopiera den i verkstan, (om det lönar sig).

Ja är gla, sålde min seglare i da.
Är nu på jakt efter en motorseglare, exv. Winga 87a eller liknande.
Trivs jag med den säljer jag motorbåten.

Peter_K
Diamantmedlem

Inlägg av Peter_K » ons 15 jan 2014, 07:23

Jag bilade ner ett år till Göteborg och gick på båtmässan. Trevlig stad, trevlig upplevelse - men mässan... nja. Den är betydligt mindre än Allt För Sjön, och innehöll "det vanliga" fast färre utställare. Å andra sidan är den ju en månad tidigare, och det kan ju vara kul.
Alla borde ha skägg

paliswe
Diamantmedlem

Inlägg av paliswe » lör 25 jan 2014, 09:30

Om du inte ska besöka Stockholm och inte har varit i Göteborg på några år så kan det vara kul att se lite nya prylar och båtar. Men Båtmässan är till 95% detsamma som föregående år. (tar alltså 20 år innan hela mässan är förnyad således, träbåtshallen oräknad som säkert tar 100 år :))

johzac01
Silvermedlem

Inlägg av johzac01 » fre 31 jan 2014, 21:19

Då blir det mässan i morgon i alla fall. Har aldrig varit på någon båtmässa innan och Lasses inlägg var tillräckligt för att övertyga mig. Frugan följer med, gäller att hitta något som hon gillar och kan knyta an till i båtlivet (blir ju lite tråkigt om hon kan hitta en utväg redan innan vår egen skuta är i sjön - har goda förhoppningar).
Misstänker att men egentligen behöver ta med stora plånboken men tänker nog försöka fokusera på inspiration istället för inköp.
Nu med en B 31 (Boström 31) i Vänern.

Användarvisningsbild
toaen
Diamantmedlem

Inlägg av toaen » mån 03 feb 2014, 09:45

paliswe skrev:Om du inte ska besöka Stockholm och inte har varit i Göteborg på några år så kan det vara kul att se lite nya prylar och båtar. Men Båtmässan är till 95% detsamma som föregående år. (tar alltså 20 år innan hela mässan är förnyad således, träbåtshallen oräknad som säkert tar 100 år :))
Trots det, så är det väl just den minimala delen av mässan som man aldrig tröttnar på, även att man själv inte har träbåt eller skulle ens kunna tänka sig att ha en. :wink:
thallatha(alfakrull)hotmail.com

Skriv svar