skurade däcket på min segelbåt idag för att den skulle va ren o fin inför vinterdvalan, men oj vad "skiten" sitter....
Vad använder ni andra för rengöringsmedel, som biter på smutsen?
Höstrengörning
- marede
- Diamantmedlem
Re: Höstrengörning
Jag använde ett båtschampo från International som inte löser vax, första gången för mig då jag köpte båt i sommar. Jag tyckte det fungerade hyfsat bra. Förra ägaren körde uteslutande med vatten och grön såpa, och baserat på båtens skick när jag köpte den (han hade haft den sedan -81) så lär det ha fungerat rätt bra under åren.
Tänker testa det till våren.
//Martin
Najad 34 HR -77
Najad 34 HR -77
Jag har blivit frälst i LeFants produkter - eftersom de är minst så bra som man tycker att de lovar - och använder även deras rengöringsmedel.
Minns inte på rak arm om det tar botr vax eller inte.
Anti slip wax på däcket funkar väldigt bra, även släta ytor blir sträva.
Det vattenbaserade färgborttagningsmedlet tog fem, sex lager bottenfärg i ett svep. Då lät jag det sitta på i 24 timmar med tun plast ovanpå.
Rengöringsmedlet tar bort den smuts man vill få bort.
Se detta som info, inte som reklam.
Mackey
Minns inte på rak arm om det tar botr vax eller inte.
Anti slip wax på däcket funkar väldigt bra, även släta ytor blir sträva.
Det vattenbaserade färgborttagningsmedlet tog fem, sex lager bottenfärg i ett svep. Då lät jag det sitta på i 24 timmar med tun plast ovanpå.
Rengöringsmedlet tar bort den smuts man vill få bort.
Se detta som info, inte som reklam.
Mackey
Jag använder Lefants rengöring på våren. Riktigt allt försvinner inte, men jag upplever den tar bort gammalt wax. På hösten nöjer jag mig med diskmedel och ljummet vatten. Båten blir ändå rätt skitig på vintern och våren, så jag tar bara bort det värsta och lämnar djuprengöringen till våren.
Alla borde ha skägg