Är det någon som reflekterat över bullret från insuget från dessa mindre dieslar, våran yanmar 8hk, genererade rejält med buller från
insuget, tror jag iaf, lite svårt att urskilja från annat buller å skrammel, där fanns inget filter alls.
Att jag frågar är att en del har en skumgummihätta som enda filter, ser man till nyare motorer så finns det veckade pappfilter, antar att dessa stoppar en del buller, eller har jag
fel, inte första gången isf.
Buller från insuget
Re: Buller från insuget
Hej
Du har inte alls fel. Jag hade tidigare en Perkins 4.108, på den motorn satt som original bara ett nät. Jag köpte ett stort filter som jag satte på ett skott och drog slang till motorn, detta gjorde att bullret från insuget försvann och motorn upplevdes som tystare.
Hälsningar Ove
Du har inte alls fel. Jag hade tidigare en Perkins 4.108, på den motorn satt som original bara ett nät. Jag köpte ett stort filter som jag satte på ett skott och drog slang till motorn, detta gjorde att bullret från insuget försvann och motorn upplevdes som tystare.
Hälsningar Ove
För de som mekar själva, så kan man raida en skrot med gammelbilar (finns de kvar)?) och då finns en brukbar filterburk från SAAB 99 kanske att finna. Annars finns det "sportfilter" på biltema, som kan passa (eller anpassas) till insuget.
Anders S
Perfekt, ett tillfälle att besöka bilskroten innan snön faller, tack för info.