Hej.
Har en trekantig vattentank som ska sitta under kojen i förpiken (segelbåt). Den passar dåligt, funderar på att använda fogskum för att bygga en vagga som tanken kan vila i. Någon som provat? Andra ideer?
Montera vattentank
Re: Montera vattentank
Jag la min toatank, (fd aluminium bensintank) under durken.
Klädde bordläggningen och tanken med tunn presenning. Plastfolie går nog bra också.
Fyllde fogskum mellan presenningarna, vars uppgift är att inte tanken skall klistra sej för gott.
Har fungerat klanderfritt i mer än 10 år.
Klädde bordläggningen och tanken med tunn presenning. Plastfolie går nog bra också.
Fyllde fogskum mellan presenningarna, vars uppgift är att inte tanken skall klistra sej för gott.
Har fungerat klanderfritt i mer än 10 år.
Tack Lasse, precis ett sådant svar jag hoppades på ☺
Fogskum använde jag för att förankra batterier med. Som ide betraktat fungerar det mycket bra, men fogskum är också ett starkt lim. Batterierna fick skäras loss med brödkniven... Så plastfolie mot skrov OCH tank är ett gott råd.Vilda skrev:Hej.
Har en trekantig vattentank som ska sitta under kojen i förpiken (segelbåt). Den passar dåligt, funderar på att använda fogskum för att bygga en vagga som tanken kan vila i. Någon som provat? Andra ideer?
Anders S