Nu vete f-n vad jag ska sätta dit i stället. Alla såna här grejer verkar skitdyra… Tanken jag haft är att sätta dit nån sorts dynameelina i stället.
Förslag på billigt starkt o lättmonterade grejer?
På lördag ska Hannele sjösättas.
Nix, inte i havskappseglingar. Längre. Borttaget from 2015. Numera endast ok i cat 4 ("Short races, close to shore in relatively warm or protected waters normally held in daylight") och uppåt.Seawolf skrev:
Det är numera accepterat i havskappseglingsreglerna att ha dyneemalina i stället för rostfri wire som mantåg.
Ingen som har en aning om var jag kan få tag på såna här plastgrejer? Ringde Hjertmans o förklarade, men nej. Och Benns fick bilden via mail o sa att de inte hade den, troligen är det länge sen den slutade att göras..?Guitar Nilsson skrev: Tack för det förflugna ordet parafilllina!
Fick tag på sån för 20kr metern på SeaSea i Hudik.
Nästa problem är att hitta sex st såna här, verkar vara skitsvårt...?
Bra tips... Jag var in på enhydraulfirma i Hudik o frågade om ändrörspluttar i plast till 25 mm rör, men de hade inga såna, de tipsade om Järnhandeln i Hudik som har jäkligt mycket grejer, där hittade jag pluttarna. Men tänkte inte på pneumatikslang. Borde väl gå att få tag i på nån firma i närheten kanske.Fredrik skrev:För att göra "förstärkningsrör" till din lina kanske du kan använda dig av pneumatikslang i plast? Finns i jättemånga olika dimensioner och färger. Kolla t.ex. http://www.oemautomatic.se/Produkter/Tr ... 30622.html