Hej
Min Nexus logg lod temp visar rätt temperatur vid uppstart och under några minuter.
Därefter ändrar den temperaturen till 30-31 grader, vad är fel?
Nexus instrument
Nexus instrument
Calle
Se gla ut
Se gla ut
Re: Nexus instrument
Då har du i alla fall rätt ibland. Min visar alltid temperaturer runt 35-40 grader Celsius. Tror det är/var ett typfel på deras temperatursensor under ett antal års produktion. Ta upp ämnet på bryggan ska du snart se att du har själsfränder med liknande problem i var och varannan båt.
Tog upp en dialog med Nexus-killarna i Bromma för ett antal år sedan om varför de inte implementerat stöd för kalibrering av temp-sensorn i systemet. Alla andra sensorer i systemet har ju såväl lineära som absoluta kalibreringsparametrar, men badvattnet stod nog (rimligt!) tämligen långt ned på priolistan.
Tog upp en dialog med Nexus-killarna i Bromma för ett antal år sedan om varför de inte implementerat stöd för kalibrering av temp-sensorn i systemet. Alla andra sensorer i systemet har ju såväl lineära som absoluta kalibreringsparametrar, men badvattnet stod nog (rimligt!) tämligen långt ned på priolistan.
Tack barry
Då behöver jag inte ödsla energi på att lösa det.
Får väl investera i en badtermometer
Då behöver jag inte ödsla energi på att lösa det.
Får väl investera i en badtermometer
Calle
Se gla ut
Se gla ut
Jag hade Raymarine ST 60 för några år sedan. Den hade liknande fel, fast visade minusgrader istället ganska ofta. Ett fel som många andra delade med mig, de enda som inte tyckte det fanns något fel var Raymarine så de var helt kallsinniga mot att fixa det strax efter att garantitiden hade gått ut.
-
Lucky Luke
- Erfaren medlem
Jag har haft 25 grader i vattnet sedan jag gick genom Väddökanal för ett antal år sedan. Och jag har försökt att korrigera givare men det funkar inte.
Jag gjorden en dumhet då jag köpte Nexus paket med lod, logg och trådlös vind, när de hade ett paketpris, före innan Garmin köpte upp Nexus. Det var med den tredelade givaren. Inget fungerade tillfredställande, så på hösten fick jag nya lod och loggivare men det blev bara marginellt bättre. Loggen går inte att korrigera till exakthet, lodet visar djupet ibland och vindgivare kanske fungera 50% av tiden, och nu när Garmin har tagit över servicen så är det inte ens lönt att klaga.
Blev bränd att köpa Garmins produkter när jag köpte min plotter. Det tog 3 år att få fungerande sjökort till den.
Jag gjorden en dumhet då jag köpte Nexus paket med lod, logg och trådlös vind, när de hade ett paketpris, före innan Garmin köpte upp Nexus. Det var med den tredelade givaren. Inget fungerade tillfredställande, så på hösten fick jag nya lod och loggivare men det blev bara marginellt bättre. Loggen går inte att korrigera till exakthet, lodet visar djupet ibland och vindgivare kanske fungera 50% av tiden, och nu när Garmin har tagit över servicen så är det inte ens lönt att klaga.
Blev bränd att köpa Garmins produkter när jag köpte min plotter. Det tog 3 år att få fungerande sjökort till den.
Det var bättre förr. Längre tillbaka!