Uppgradering av Garmin

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
johan4518
Trogen medlem

Uppgradering av Garmin

Inlägg av johan4518 » sön 05 mar 2006, 10:17

Förra året köpte jag en 172C med minneskort över Stockholm, Har nu sett attt dom har uppgraderas med bl a hydrograficas sjökort, men hur gör man lättast för att uppgradera när jag inte har någon kabel eller annat för att kunna koppla till datorn? vad kostar det att lämna in hos dom jag köpte ( erlandssons brygga) är det samma pris som att köpa ett helt nytt kort????

e94flu

Inlägg av e94flu » tis 07 mar 2006, 20:11

Du kan uppgradera till halva priset av ett nytt kort hos återförsäljaren. Om det är det lilla STockholmskortet så kostar det 700 SEK

MVH

Fredrik

Gäst

Inlägg av Gäst » tis 07 mar 2006, 21:58

Jag har också noterat att Hydrographicas fantastiska sjökort kommit i Garmins GPS:er och deras pgmvara BlueChart.
Men är det någon som testat dem i sin Garmin? Hur bra är de egentligen? Båtsäsongen har inte riktigt kommit igång ännu (även om båtmässan är startskottet...) så jag förstår om någon inte varit ute vid Fredlarna ännu.
Men någon kanske har erfarenhet av hur de ser ut i GPS:en. Jag såg dem bara som hastigast på båtmässan.

/Tomas

Palle

G2

Inlägg av Palle » tis 07 mar 2006, 22:48

Dessvärre så är det på dom nya G2korten och dom funkar bara på dom nya modellerna :cry: så sa dom på mässan iallafall.

Skriv svar