Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
-
Hans-Erik
- Trogen medlem
Hej!
Jag har en plåttank till min MD5. Tanken är ful och rostig, så nu har jag införskaffat en ny i plast. På min plåttank finns en kabel ansluten från motorn. Jag förmodar att det är någon form av jordning. Frågan är, kan jag bortse från detta nu med min plasttank? Någon som vet?
Bästa seglingshälsningar
Hans-Erik
-
Håkan
- Diamantmedlem
Ta bort den du, plast leder inte ström så bra så jordningen gör ingen nytta. Sen om du borde jorda nåt annat som har kontakt med bränslet vet jag inte men det finns väl inget som du kommer åt i alla fall, eller?
Mvh /
Håkan
Äntligen ligger HP:n på Råå

-
Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
-
Kontakt:
av Guitar Nilsson » tis 09 maj 2006, 13:04
Själva påfyllningshålet är väl i metall? Då borde du nog skarva på kabeln upp dit. Fast helt säker är jag inte.
Seawolf vet nog.
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
-
Gäst
Nej, jag har inget påfyllningshål genom däcket. Jag fyller direkt i tanken. Har den i stuvfacket. Det enda som är metall är nipplen till bränsleslangen, men det tror jag inte har någon betydelse.
-
Hans-Erik
- Trogen medlem
Anonymous skrev:Nej, jag har inget påfyllningshål genom däcket. Jag fyller direkt i tanken. Har den i stuvfacket. Det enda som är metall är nipplen till bränsleslangen, men det tror jag inte har någon betydelse.
Hoppsan! Glömde att logga in mig!