luffe 37

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
epa73
Rookie

luffe 37

Inlägg av epa73 » mån 31 jul 2006, 08:33

Hej.

Jag tycker att Luffe 37 verkar vara en spännande båt, den verkar ju segla himla fint men är det nån som vet hur det funkar att bo i båten för en familj 2+2 ?

Hälsningar

Emil

Sailorx

Inlägg av Sailorx » mån 31 jul 2006, 09:15

Luffe 37 (och alla de andra Luffarna) är designad för att vinna Själland Runt. Fort går det, smalt är det.

Men familjevänligt är det inte! Dubbla backstag brukar det vara. Visst, det går, men lite extra.

Visst går det att segla och bo familje 2+2 (2 familjer eller 2 vx och 2 b?), men igen, båten är inte optimal för detta. Mindre plats än tex i en Omega34. Beror alltså på vilka krav man har!

Kolla in Luffe 37 hemsida www.luffe-37.dk

/S

PS: Uffa Fox seglade med besättning från England till Gotland Runt i en SK 22:a, det gick det också. Fast jag skulle inte vilja göra om det!

Gäst

Re: luffe 37

Inlägg av Gäst » mån 31 jul 2006, 16:09

epa73 skrev:Hej.

Jag tycker att Luffe 37 verkar vara en spännande båt, den verkar ju segla himla fint men är det nån som vet hur det funkar att bo i båten för en familj 2+2 ?

Hälsningar

Emil
Emil,

Luffen är en jättefin båt och seglar bra. MEN det finns betydligt bättre båtar för mindre pengar som är bättre för ditt endamål. Sittbrunnen på Luffen är heller ingen höjdare direkt.

Om du vill ha tips och bilder på andra båtar som är betydligt bättre så skicka mig ett IM med din mailadress. Är ej inloggad nu men "Ravage" hittar du i IM listan.

/Dan

Skriv svar