Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
-
Oscar
Hej!
Jag behöver hjälp att frakta en Albin Viggen (7,1m, 1400kg, står i trävagga) mellan Torshälla (utanför Eskilstuna) till Karlstad, en sträcka på ca. 20 mil. Är det någon som har tips om bra och prisvärda transportföretag? Någon som har tänkt köra i andra riktningen och är sugen på att dela notan? Det är ingen större brådska för min del att få det gjort (vi sitter ju inte i sjön precis

), men det vore bra om det kunde ske inom de närmaste månaderna.
Mvh,
/Oscar
-
Ralph
- Rookie
Kontakta Grentzelius Båtfrakt i Gbg, han kör kors och tvärs över landet.
Han har en hemsida
www.batfrakt.com där telefonnummer står. Han kan säkert pussla ihop det med din båt.
Mvh
Ralph
-
leif
Hyr en kärra och hämta den själv.
Sätt in en annons på tex
www.expresseglare.org eller j80 sidan om att du vill hyra en kärra så får du säkert napp.
.
-
djonkmatsa
hyr den största biltransport-trailer du hittar och be nån kranfirma i torshälla lasta på den. spänn fast den med REJÄLA spännremmar och kör hem den själv och få den avlastad hemma. då kan du köpa nåt du behöver till båten för pengarna som blir över, istället för att betala nån transportfirma en massa pengar. eller segla hem den kanske?? om du funderar på sjövägen men inte har tid så kan jag segla den till söderköping åt dej. sen är det ju bara kanalen kvar. jag jobbar på nätterna så jag har mycket ledigt på dagarna. hälsn mats
jazzmatsa@yahoo.se
-
Oscar
Jag har varit inne på att göra så, men har varken kunnat få tag på biltransportkärror eller bilar som klarar att dra ekipaget (och då är ju båten ändå förhållandevis lätt - 1400kg). Jag behöver hyra båda och vanliga biluthyrningsfirmor och släputhyrningar har inget som klarar av det, tyvärr. Några tips? Lyften i båda ändar är inget problem.
Tack för erbjudandet om att segla den en bit på vägen, men jag behöver fixa i ordning den lite innan sjösättningen.
Mvh,
/Oscar
-
asdf
det GÅR faktiskt att segla hem den.
du kan ju alltid sjösätta i torshälla och segla till södertälje och slussa ut och sedan vidare mot karlstad...