Miniugn

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Hans-Erik
Trogen medlem

Miniugn

Inlägg av Hans-Erik » ons 23 mar 2005, 13:45

Hej!

Har läst i en hel del matrecept för \"båtmat\" där man skall använda en miniugn eller burkugn som den också kallas. Skulle vara intressant att testa en sådan, men det verkar stört omöjligt att hitta en dylik. Någon som har något tips?

Gäst

Burkugn

Inlägg av Gäst » fre 25 mar 2005, 23:28

Optimus burkugn finns inte att köpa som ny.
Du kan hitta en och annan på tradera.com, dom dyker upp där då och då.
Men priserna.......
Burkugnarna går för tokpriser, mellan 500-800 kr.
Ny kostade de kring 250:-

dhsfshdf

Jag hittade en burkugn...

Inlägg av dhsfshdf » lör 26 mar 2005, 10:39

...hos husvagnssvensson. Dom hade köpt upp ett lager. Det var i.o.f.s. 2 år sen så dom kanske är slut.

Gäst

SLUT

Inlägg av Gäst » sön 27 mar 2005, 19:14

Husvagnssvensson vill nog inte ha mer telefonsamtal om miniugnar, dom hade säkert ugnar för två år sedan.
INTE NU!!

dhsfshdf

Usch vilket tråkig ton...

Inlägg av dhsfshdf » mån 28 mar 2005, 10:56

Nu har jag ledsnat. Jag har till och från skrivit på det här forumet, under flera olika psuedonymner men nu har jag ledsnat på sådana typer som t.ex. \"Gäst\". Det finns ingen anledning att höja tonen, när man faktiskt kommer med konkreta tips. Så det här är mitt sista inlägg.

En del kanske har uppskattat mina inlägg. Jag har mer än 30 års erfarenhet av segling, renovering och nybyggnad av ett antal segelbåtar samt kappsegling på hög nivå.

Håll utkik efter \"Cherie\", för hon kanske seglar om er i sommar....

Outsider

Inlägg av Outsider » tor 31 mar 2005, 10:31

Hej dhsfshdf!
Alla kan vi vara lite klumpiga någon gång, av ålders ellen annat skäl. Jag skulle känt mig lite förbaskad och mumlat, \"en sån tölp\" och sedan nästa dag hade det varit helt bortglömd. (En av den höga ålderns välsignelser är ju dåligt minne!)

Egentligen ville jag
inte blanda mig i
men

Skriv svar