Mindre är bättre, enklare är trivsammare

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Njuter
Trogen medlem

Inlägg av Njuter » mån 03 sep 2007, 20:10

Det var intressant, det var inga dåliga resultat !

Som jag har förstått så ritades furioson på 70talet för att blir en VM vinnare och utnyttjade IOR - reglen maximalt därav det udda utseendet därför var jag lite nyfiken om hon vunnit någon större kappsegling genom åren.

Hoppas det går bra i byxelkroken skriv gärna hur det gick

matsa
Diamantmedlem

Inlägg av matsa » tis 04 sep 2007, 10:12

som jag minns det så kom dom aldrig iväg till det där VMet och det kanske var lika bra? tror inte att det hade blivit nån lysande placering.

tack, vi hoppas åxå att det går bra. vi siktar väl på minst klassvinst igen. annars blir vi missnöjda. men jag har fortfande inte bestämt vad vi ska segla. lägger ev ner iden att segla 606 för jag funderar på att sälja skiten igen. den slukar alla mina pengar.

det är förresten en väldigt trevlig segling som fler borde ställa upp i. det blir både kappsegling och en rejäl utflykt samtidigt. det är rätt häftigt när det såhär sent på hösten plötsligt bli packat med båtar i byxelkroks hamn. dom 2 år vi seglat har vi haft kalasväder med bra vindar. så jag kan verkligen rekommendera byxelkroken som en trevlig kombinerad höstutflykt/kappsegling.
anmäl er på www.byxelkroken.nu

Skriv svar