Tommy, iaf jag har inte högtravande förordat civil olydnad, så lite förvånad över din reply är jag. Om du tycker att det är högtravande att fastlägga att vi lever i en demokrati, vars kännemärke är att alla har rätt till en åsikt, och att uttrycka den ... ja, då är jag ännu mer förvånad.
Nu är "alla" i princip överrens om att det är en bra sak (båtorganisationer, partier, båtfolk - majoritet) , så vad är det egentligen kvar att orda om. Jo själva principen verkar det som
Hur vet du att majoriteten båtfolk är för båtkörkort? Finns det något som helst underlag för det?
Kan du beskriva hur man går tillväga för att gå ur SBU? Som säger sig representera mina intressen, trots att jag (som enskild individ) inte kan vara med i SBU? (Skillnaden mot tex SXK är milsvidd i detta avseende).
Till syvende og sidst håller jag med om att det är en principfråga. Skall samhället vidtaga åtgärder skall de rikta sig mot där problemen finns, inte där det är enklast (politiskt, pratiskt, ekonomiskt) att införa åtgärderna.
Har du annan åsikt?
/J