Grill
Re: Grill
Jag har provat de flesta fabrikaten, men fastnat för Weber Go Anywhere.
Tycker den är kanon. Lätt att stuva undan, bra grillyta, försedd med dragluckor både i botten och i locket, vilket medför att du enkelt kan justera värmen för ett bra slutresultat. När du grillat färdigt stäng dragen,sätt på locket så slocknar glödbädden och du har briketter kvar till nästa gång. Bra bärhandtag och stödben.
Tycker den är kanon. Lätt att stuva undan, bra grillyta, försedd med dragluckor både i botten och i locket, vilket medför att du enkelt kan justera värmen för ett bra slutresultat. När du grillat färdigt stäng dragen,sätt på locket så slocknar glödbädden och du har briketter kvar till nästa gång. Bra bärhandtag och stödben.
lasse
_/)_/)_/)_/)
Jeanneau SO 35
_/)_/)_/)_/)
Jeanneau SO 35
Naturligtvis. Till vertikalgrill använder man med fördel briketter. Det brukar räcka och bli över med en laddning för mig iaf (tex 4 entrecote). Kol tar slut väl fort helt rätt.Jakan skrev: Vertikalgrillen är hopplös om man inte har en jättebudget för grillkol, den fullkomligt slukar kolen, måste fyllas på flera gånger under en grillning.
Inget problem jag uppmärksammat särskilt. Men allas erfarenheter är olika. Blir dock spännande i sommar när jag skall försöka mig på hamburgare till dotern :)Jakan skrev: Knepigt att få grillbiten att sitta kvar i gallret och inte trilla ner i en hög i botten av gallret är det också.
För mig överväger fortfarande fördelarna. Just att vertikalgrillen blir ett platt paket är kanon!
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Jakan. Vad menar du med
Genom att stänga grillen och ha öppet i botten och toppen får man en kraftig dragverkan som gör att glöden blir mycket het och gallren "bränns" rena, Så man behöver inte tvätta av den.
Den jag har "Son of Hibachi" kan inte på något vis jämföras med en biltemagrill. Min grill är mycket robustare, och har denna mycket förträffliga värmetåliga väska som man kan placera grillen direkt när man grillat klart. Då slipper den stå kvar på berget efter frillningen.Hibachigrillen se biltema?
Genom att stänga grillen och ha öppet i botten och toppen får man en kraftig dragverkan som gör att glöden blir mycket het och gallren "bränns" rena, Så man behöver inte tvätta av den.
Någon som har prövat den här?
http://gbg.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=4276?
Verkar liten enkel och rostfri! Möjligtvis för liten??
http://gbg.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=4276?
Verkar liten enkel och rostfri! Möjligtvis för liten??
Jag köpte en sådan till förra säsongen. Ville ha en som var lätt att stuva undan och som låg i någon sorts låda/väska för att slippa skita ner så mycket i båten.
Den fungerar mycket bra med tanke på priset. Finns säkert någon weber som är mycket bättre men de kostar väl därefter också.
Köp en och prova, priset är ju försumbart.
Den fungerar mycket bra med tanke på priset. Finns säkert någon weber som är mycket bättre men de kostar väl därefter också.
Köp en och prova, priset är ju försumbart.
Till asdsj
Hej, det jag menar med min jämförelse är att den ger bra grillresultat men är stor och svår att stuva.
MVH
Janne
MVH
Janne
-
Sneseglarn
- Diamantmedlem
Det här påminner mig om när någon vänlig själ på smögenbryggan hade beslutat att skänka mig en komplett korvvagn en lördagsnatt!
Problemet var att den var placerat på mitt fördäck när jag vaknade
Hade i alla fall stort stöd från publiken när jag skulle baxa upp den på bryggan igen dagen därpå, den var mycket tung...
Problemet var att den var placerat på mitt fördäck när jag vaknade
Hade i alla fall stort stöd från publiken när jag skulle baxa upp den på bryggan igen dagen därpå, den var mycket tung...