Neehej,Anders S skrev:Man kan tänka sig att de här personerna är kanske mer eller mindre diskvalificerade från lånemarknaden? En familj med flera barn och där bara en person arbetar får inte så bra erbjudanden från banken, det skall man veta.Segla skrev: Låt höra er reaktion!
/Segla
Har de en båt?
Ja, det haft en egen båt som de givetvis köpte för sparade pengar. Det året fick barnen kläder av vänner. Och svar ja - eftersom jag känner dem väl och deras angelägenheter mer än vad jag tycker att det passar att utlämna på internet - så vidhåller jag att det är osmart och närmast sjukt beteende. Det är ansvarslöst att vara så att barnen inte får det allra nödvändigaste de behöver. De äter inte ens ordentlig mat, utan bara gröt och annan billig mat. Varje dag. För att kunna spara så mycket som möjligt. Jag lovar, den här familjen lever efter väldigt konstiga regler. De borde kanske sluta spara då, men det går tydligen inte heller. De har en fobi för att spendera, trots att det inte är en överkonsumtion. De upplever alla priser som skyhöga närde tex ska handla kläder eller mat.
De blandar ut standardmjölk med vatten för att det ska bli billig lättmjölk...