Är Raymarine ST60 + skräp?
Re: Är Raymarine ST60 + skräp?
Att prylar ibland, eller rätt ofta, dras med fel får man dessvärre räkna med. Särskilt verkar detta gälla elprylar. Men det verkar inte som om min båtgranne hade något fog för sitt påstående om att Raymarine är sämre än andra märken på marknaden.
Henric D
Nej, det tror jag inte. Småfel kan nog förekomma var som helst. Dessutom är installationen inte det lättaste och det kan nog tänkas att ett och annat litet fel kommer sig av störningar.
Mitt Silva(Nexus)system läckte i centralinstrumentet efter säsong ett och servern behövde uppgraderas till senaste version för att fungera fullt ut. Det som var trevligt&bra var hur Silva löste alla problem. När jag fick servern uppgraderad skickade de med en USB-seriaadapter och den nya handboken (för det fanns med i de nya versionerna) och centralinstrumentet bytte de till ett nytt, inget tjafs om rep eller så. Sköts en reklamation på det sättet kan man tåla ett fel litet bättre.
Mitt Silva(Nexus)system läckte i centralinstrumentet efter säsong ett och servern behövde uppgraderas till senaste version för att fungera fullt ut. Det som var trevligt&bra var hur Silva löste alla problem. När jag fick servern uppgraderad skickade de med en USB-seriaadapter och den nya handboken (för det fanns med i de nya versionerna) och centralinstrumentet bytte de till ett nytt, inget tjafs om rep eller så. Sköts en reklamation på det sättet kan man tåla ett fel litet bättre.
Anders S
Vad menar du med "kan du kräva åtgärd av även fast "garantitiden" har utgått"? Visst kan man "kräva", men vad har man att sätta emot?Calle C skrev: Garanti idag står enbart för den "lagliga rätt" du har att få ett fel justerat.
Detta innebär inte att du bör avstå från att reklamera efter garantitidens utgång.
Fabrikationsfel som kan dokumenteras, kan du kräva åtgärd av även fast "garantitiden" har utgått.
"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."