Ja Varför en scampi....
Ni som läst en del av mina trådar vet att jag velat ha en större båt i över 1 års tid...
Å det är f-n så svårt att välja en, för det börjar med att man tittat på en 30 fotare o när man inte hittar en lämplig båt så ökar jag på med 100" (från 200") och kollar igen.... till slut så sneglar man på comfort32, maxi999, linjett 32 för +400" som jag tycker är mycket pengar... och ta det sen mot en ny båt, som dyker upp i trådar är dom gamla skorvarna (inge illa menat) värda så mycket pengar.
Jag har tittat på över 20 båtar utan att fått någon med mig hem.
Det blir som ett ekorre hjul tillslut 200 till 300 till 400 till en flång ny och sen tillbaks till ruta 1
Tittade på en b31 mk2 gds för 88 men gillar inte att det känns så långt till fall o vinschar bakom ratten. annars en summa som man kan hosta upp utan att det känns så hårt.
Sen börjar man räkna baklänges segel,motor, vinschar, kyl, mm o vips så har man brännt 100", då är man uppe i pengar som man inte får igen på en b31.
Jag är fortfarande inne på att betala båten kontant....
Köper jag en båt för 400" då har jag ingen reskassa
Då blir det till att leva snålt i x antal år till.
Kliar mig i huvudet så jag snart inte har ett hårstrå kvar, men då spar jag ju in på klippning också
Så ruta 1 vilken båt en vega är beprövat men lite för liten för min smak.... kanske för 20 år sen, 41 år nu....
Så mera förslag mottages... gärna
Kanske känner du någon som har min långfärdsbåt... som inte knäcker min budget.
Mvh Thommy Fortissimo NR 6.
4 års renovering och ändå kan man inte se slutet... man kan dock njuta av resultatet av det som är klart.