Jag är 95% säker på att sälja kölbåten och skaffa något enklare, frågan är vad. Jag behöver ingen stor båt, övernattar i princip aldrig och har inte tid med för mycket meck.
Jag söker en rolig kappseglare, främst för onsdagsseglingar/srs/lys. Vore tacksam för er input och lite hjälp på vägen.
Här är mina funderingar och behov.
- gärna trailerbart, tom jolle kan funka
- gärna något med fart, gärna planande
- helst inte våtdräkt....men jag gissar att det blir oundvikligt med tanke på de båtar jag tittar på
- maxpris 200k men gärna mycket billigare
- seglar oftast två pers men båten måste gå att segla själv
- båten måste dock kunna kvalificera sig i srs även när man seglar två
Alternativ
- f18 katta, kul klass men funkar inte single handed? Våtdräkt är ok men trots allt en nackdel, lite trött på det efter 20 års wsurfande
- f16 katta, funkar det på två pers? kan f16 stealth funka för 160kg, kan man vända den själv?
- 505, verkar ball men funkar den för ensamsegling?
- 470?
- 420?
- weta trimaran, verkar klockren men går den att vända själv? Ok att segla två i en sån och ändå placera sig?
- mini 650, faller på priset och det är väl knappast något man trailar enkelt och riggar/mastar på en kvart, grymt cool dock
- campus, fart?.....kvalitet? Inte heller något man riggar enkelt
- banan hobien, den klassiska, verkar bli väl mycket badande med en sån dock
- återgår till windsurfing, köper ett formulakitt....billigt i jämförelse, men kommer att sakna tävlingsmomentet
- multi23, oj oj oj, hett, men ganska dyr och verkar svår att fälla ihop och traila
Andra förslag? Tacksam för tips!