Jag har en gammal fin raritet, en Sailor radio/pejl typ R109 med tillhörande pejl Sestrel 35858B och antenn.
Den har funnits i min ägo sedan 1986 men av naturliga skäl har den fått ge plats för modernare navigationshjälpmedel.
Är det någon som vet vad en sådan kan vara värd idag?
Värde på en gammal Sailor radio/pejl?
-
seniorseglare
- Platinamedlem
Re: Värde på en gammal Sailor radio/pejl?
Viss koll på Ebay antyder ett pris på 300-600 SEK
"The Seawolf is a mythical creature that does not exist in any known culture. According to University lore, the Seawolf is a sea creature that brings good luck to anyone to lay eyes on it. "
-
seniorseglare
- Platinamedlem
Ok
men eftersom jag inte har en susning så får jag väl ha lite is i magen och kolla vidare.
Frågan är om den ska ligga här ytterlgare ett antal år till ingen nytta eller om den ska berika någons samling av gamla instrument?
Frågan är om den ska ligga här ytterlgare ett antal år till ingen nytta eller om den ska berika någons samling av gamla instrument?
Du kan ju höra med radiomuseet i göteborg om de vill härbärgera den ( den ser ju mycket välhållen ut)seniorseglare skrev:Okmen eftersom jag inte har en susning så får jag väl ha lite is i magen och kolla vidare.
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.