Wasa 30 brukar ligga kring 200. Såna köpes lämpligen i Sverige, inte i Danmark.Chardonnay skrev:får man en guyline eller en wasa 30 för 200 000?
Båt med bra lys större än 30 fot under 200 000
-
Sumprunkarn
- Platinamedlem
Re: hmm
Re: Fenix
Skön båt men LYS kun 1,07. Inte särskillt snabb for sin storlek.asdf skrev:Maxi Fenix är nästan 30 fot, kostar från 200 och uppåt.
seglar bra.
Steen
Danmark
Danmark
- Chardonnay
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Lotus javisst , Fenix nje
Har tittat på Lotus men igna till salu, mani kan också vara intressant men inte Fenix seglar för slött tror jag.
-
Hans H
Bumerang 32
Bumerang 32 har 1.14 i LYS, Toa, inombordare, 5 (långa) kojer och ett pris från ca 180000 till 350000 - allt beroende på skick och utrustning. Se mer info under båtfakta (bilden är på vår fd båt - kan även ses på bild från Tjörn Runt i nya utgåvan av Gelins \"500 båtar i test\"
Gelins kommentar om fallgirighet fixas lätt med lite mer rake på masten)
Vi hade vår 32a i 5 år - kanonbåt, även om den är lite låg för mig som är nästan 2m.
Vi hade vår 32a i 5 år - kanonbåt, även om den är lite låg för mig som är nästan 2m.
Re: Lotus javisst , Fenix nje
Nu skal man trots allt passe på med LYS som parameter, när man väljar båt. En båt med LYS 1,07 seglar ungefär 1 minut langsammare pr. Nm i timan enn en båt med LYS 1,13. På t ex Själland Rundt är det ungefär 4 timar. På en semestersegling med dagsresor på 30 Nm blir det alltså kunn ungefärr 0,5 timar.Chardonnay skrev:Har tittat på Lotus men igna till salu, mani kan också vara intressant men inte Fenix seglar för slött tror jag.
Steen
Danmark
Danmark
Nu skal man trots allt passe på med LYS som parameter, när man väljar båt. En båt med LYS 1,07 seglar i teorien ungefär 1 minut langsammare pr. Nm i timan enn en båt med LYS 1,13. På t ex Själland Rundt är det ungefär 4 timar. På en semestersegling med dagsresor på 30 Nm blir det alltså kunn ungefärr 0,5 timar.Chardonnay skrev:Har tittat på Lotus men igna till salu, mani kan också vara intressant men inte Fenix seglar för slött tror jag.
Steen
Danmark
Danmark
- Chardonnay
- Diamantmedlem
- Kontakt:
lys/Bumerang
Jo jag vet att det inte gör så mycket med hur bra lys en båt har, vi är ute efter en båt som är lättdriven i lättare vindar men som ändå är slutstyv.
Bumerangen är en jättefin båt det låg en så´n vid vår brygga 2004.
lite få ex till salu..
Susanne
Bumerangen är en jättefin båt det låg en så´n vid vår brygga 2004.
lite få ex till salu..
Susanne
-
Hans H
vilken brygga?
Chardonnay, vilken brygga ligger ni vid ? Är det möjligen Björlanda A eller B ?
Har hyfsad koll på de Bumeranger som finns i Göteborgsområdet, och du bodde väl i Torslanda...?
Har hyfsad koll på de Bumeranger som finns i Göteborgsområdet, och du bodde väl i Torslanda...?
-
Sumprunkarn
- Platinamedlem
Vad menar du med "inga till salu"? Liksom lite fel tid att leta båtar till salu just nu...Chardonnay skrev:Har tittat på Lotus men igna till salu, mani kan också vara intressant men inte Fenix seglar för slött tror jag.
http://www.udkik.dk/app/admsshow.jsp?id=22259Chardonnay skrev:Har tittat på Lotus men igna till salu...
Alla borde ha skägg
raske båter til lav pris...
Omega 30 er vel for dyr, men en kan være heldig?
Er vel en rekke \"one off\" halvtonnere som kan være aktuelle?
http://www.finn.no/finn/boat/object?WT. ... =3&tot=381
Er vel en rekke \"one off\" halvtonnere som kan være aktuelle?
http://www.finn.no/finn/boat/object?WT. ... =3&tot=381
- Chardonnay
- Diamantmedlem
- Kontakt:
one off båten i norge!
Vilken båt!!!
skall kolla upp detta!
tack!
skall kolla upp detta!
tack!
-
killerfenix
båt
tänk dig för innan du köper en 30år gammal båt, de är inte ens hälften så fina som säljarna säger! åren sätter tyvärr sina spår överallt och det går inte att putsa och gnida bort hur mycket man än vill.
fenix finns det fina exemplar, och de är lys-killers om man vill rejsa.
good luck.
fenix finns det fina exemplar, och de är lys-killers om man vill rejsa.
good luck.