Man kan inte dra några som helst slutsatser om beväxning på västkusten med ledning av att ha haft båten i färskvatten första halvan av sommaren.
Men om man tar upp (eller dyker) var 14:e dag och skrubbar rent, så fungerar naturligtvis det också. Grattis till friskt humör!
Erfarenhet av bottenfärger(västkusten). Dela med er av era e
Båten torrsattes igår. Bottenmålade ej i våras utan förstärkte bara i vattenlinjen och framkanten köl och roder.
Färgen var den svarta varianten av bottenfärg som börjar på f. Detta var nu 2:a säsongen med detta lager.
Botten hade inga havstulpaner men ett lager av gröna alger eller sjögräs som var mycket tunt och som inte kan ha påverkat farten negativt. Däremot satt detta överaskande hårt fast, ev beroende på att jag lät det sitta till idag.
Av någon anledning hade jag ej målat propelleraxeln som därför var helt överväxt med tulpaner. Förra året tappade jag offeranoden (monterad av proffs)och hade då inga problem med beväxning av axel och propeller.
Ligger på västra Hisingen med båten.//Johan.
Färgen var den svarta varianten av bottenfärg som börjar på f. Detta var nu 2:a säsongen med detta lager.
Botten hade inga havstulpaner men ett lager av gröna alger eller sjögräs som var mycket tunt och som inte kan ha påverkat farten negativt. Däremot satt detta överaskande hårt fast, ev beroende på att jag lät det sitta till idag.
Av någon anledning hade jag ej målat propelleraxeln som därför var helt överväxt med tulpaner. Förra året tappade jag offeranoden (monterad av proffs)och hade då inga problem med beväxning av axel och propeller.
Ligger på västra Hisingen med båten.//Johan.
Båten åkte upp en kväll i veckan. Såg mycket bra ut. Bara mycket lite slem på vissa ställen. Båten finns på västkusten. Det får bli en likadan burk nästa år. (Mille extra) Däremot hade både havstulpaner, blåmusslor och t.o.m en havsanemon
flyttat in på axeln och propellern. Inget liknande förra året, märkligt.
/ Jojje