Precis..Eilean skrev: ...
Det gäller att få prioriteringarna rätt.
Mässbesök Allt för Sjön - kölruskning
Re: Mässbesök Allt för Sjön - kölruskning
Ett femtontal har redan anmält sitt intresse för middag och allmän och intensiv diskussion på söndag em/kväll. Restaurang är bestämd och de har dukat bordet åt oss från 16.00. Än är det inte försent att skicka intresseanmälan!
Vi kommer att vara väl rustade för ruskning på måndag!
mvh Sven-Barry
Vi kommer att vara väl rustade för ruskning på måndag!
mvh Sven-Barry
Vafalls Sven-Barry - var det inte meningen att träffas klockan 16 och värma upp på skum lokal, och sätta oss till bords på finare lokal först lite senare?
Klockan 16 är jag ofta törstig men sällan hungrig...
MVH
Håkan
Klockan 16 är jag ofta törstig men sällan hungrig...
MVH
Håkan
En expert i mängden
Asså...
När ska egentligen själva ruskningen äga rum?
Typ?
/T
Typ?
/T
Du kan mycket väl ha rätt Maxi33! Sug på den du, det har du nog aldrig sett skrivet på ett internetfora förr?Maxi33 skrev:Vafalls Sven-Barry - var det inte meningen att träffas klockan 16 och värma upp på skum lokal, och sätta oss till bords på finare lokal först lite senare?
Men det viktiga är knappast det kroppsliga syftet med att träffas kl. 16.00, utan mer det själsliga. Detta enkla faktum, bara att träffas. Och lokalens kvalitet? Ja, den kan ju naturligtvis variera i Stockholm, något vi kan vara överens om. Och vi kommer att bli mätta! Och diskussionens orkanbyar kommer att yla över restaurationen. Ingen kommer undan, hur väjningsreglerna än tillämpas ...
Själva ruskningen går av stapeln på måndag. Typ hänga på låset, som i fjol ...T skrev:Asså...
Typ?
mvh Sven-Barry
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Zum Fransiskaner? 
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
Med all säkerhet inte Zum Ljusne, ett par av våra vänner i e´Stockholmo har krafsat fram något annat.
Den som kommer får va me, men nu slutar vi truga och fjäska för Sailguidefolk, nu är det kört.
MVH
Håkan den ruskigaste
Den som kommer får va me, men nu slutar vi truga och fjäska för Sailguidefolk, nu är det kört.
MVH
Håkan den ruskigaste
En expert i mängden
Något måndagsrusk lär det inte bli för min del så jag får ruska runt lite på egen hand under söndagen.. om det nu blir nåt rusk öht.S-B A-son skrev:... Själva ruskningen går av stapeln på måndag. Typ hänga på låset, som i fjol ... mvh Sven-Barry
Det är annars lite synd att det blir i den ordningen, att rescensioner och avstämning och annat ljug kommer före det verkliga ruskandet fast å andra sidan, om man har facit redan innan så blir ju ruskandet så mycket enklare..
/T
Plats offentliggörs snart.Guitar Nilsson skrev:Zum Fransiskaner?
Men det blir inte Zum F. Det haket är för turister och såna som går på husvagnsmässor och ruskar dragkrokar.
Signaturen Maxi 33 och undertecknad reser från Gbg med tåg på söndag fm den 1 mars. Tack vare SJ's eminenta och obegripliga rabattsystem åker vi luxuöst med gott benutrymme och bordsservering i första klass till ett betydligt lägre pris än om vi stångats med andraklassresenärerna.
Incheckning på hotell Terminus som ligger mitt emot centralstationen, någon lagom timme innan själva den gemensamma förövningen tar sin början på lokal med chambre separée för ruskarna.
Vi kommer att ha mycket att diskutera kring och det finns plats för fler ruskare med åsikter! PM'a mig eller Maxi 33 så att vi kan vidarebefordra intresseanmälan till bordsbokningsansvariga!
mvh Sven-Barry - mindre än en månad kvar!
Incheckning på hotell Terminus som ligger mitt emot centralstationen, någon lagom timme innan själva den gemensamma förövningen tar sin början på lokal med chambre separée för ruskarna.
Vi kommer att ha mycket att diskutera kring och det finns plats för fler ruskare med åsikter! PM'a mig eller Maxi 33 så att vi kan vidarebefordra intresseanmälan till bordsbokningsansvariga!
mvh Sven-Barry - mindre än en månad kvar!
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Det är mig han menar. Jag tycker Zum är ett trevligt ställe, utsikt över Saltsjön och allt, men mina åsikter har inte gillats alls. Man haver valt ett plastigt nybygge långt uppe på landbacken i stället. Att jag sålt (tyvärr) både husvagn och dragbil halp inte. Ska nog skaffa en ännu äldre och mindre husvagn och skriva om den på Gunnar S motorbåtsforum för dragkroksbåtar.Eilean skrev:Plats offentliggörs snart.Guitar Nilsson skrev:Zum Fransiskaner?
Men det blir inte Zum F. Det haket är för turister och såna som går på husvagnsmässor och ruskar dragkrokar.
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.