Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
-
matsa
- Diamantmedlem
härligt!
skönt att det finns några vettiga människor.
men dom har ju inte ordentliga kläder på sej, och inte blåser det heller när dom är ute. hmm...??
själv hade jag planer på sjösättning igen till nästa helg, men faan vet....??
nu verkar det som det skulle bli kallare igen så isen kanske inte hinner gå bort i hamnen. över 3 veckor på land är alldeles för mycket
jag tror det börjar bli torrsprickor i plasten åxå, så båten måste i sjön så fort som möjligt igen. situationen börjar bli ohållbar
nu kan jag ju tycka att det var ganska onödigt att ta upp. man har missat en hel del fina seglingsdagar dom senaste veckorna tyvärr.

-
Seglaren
- Diamantmedlem
-
Kontakt:
matsa skrev:bort i hamnen. över 3 veckor på land är alldeles för mycket
jag tror det börjar bli torrsprickor i plasten åxå, så båten måste i sjön så fort som möjligt igen. situationen börjar bli ohållbar

(
Ja, torrpsprickor är både allvarligt och en utspritt farsot som det sällan talas om. Du får packa in din båt med fuktbevarande salva om det blir så långa torrsättningar som det nu är fråga om.
Seglar "just nu" Granhill 33 & H-båt...
-
matsa
- Diamantmedlem
jag tror det fixar sej. har kollat isläget idag och det som behövs är väl ordentlig blåst så den ruttna isen bryts sönder och fortsatt milt några dagar. men dom hotade ju med mer kyla snart igen. får se hur det ser ut efter helgen?
hoppas man slipper smeta in båten med salva. kan man använda lypsyl kanske? fast det går ju åt några stycken.