Håkan,Håkan skrev:Hade med kameran men hur f-n skall man hinna med och fota om man kör storen, backstag, lovartsgaj, genuatrim och dessutom kommer det båtar in för babord vid rundningen, de borde skjutas...Ravage skrev:
Håkan seglade inte ifatt oss innan första märket men väl vid sista och då hade han perfekt möjlighet att fotta oss. Vi slog i nosen på X99:an, kanske lite på gränsen med tanke på de missnöjda skriken men jag tyckte det var lugnt. Hade jag suttit på X99:an kanske jag varit av en annan mening och sett det annorlunda. Den starka strömmen gjorde ju också sitt till. Jaja, får ta det lugnare nästa gång. X99:an går verkligen bra på kryssen, nästan mäktigt fort om man sitter och ser på från en mindre båt.
Resultatet blev återigen mycket blygsamt, hamnade väl 3 från slutet (ca 10 båtar) eller något.
Må väl /Dan![]()
Skämt åsido, det var gränsfall Dan.
Det hade räckt med en vindputs så hade vi rivit din rigg!
Men visst var det väl mer än 10 båtar med? Vi lyckade gå imål som trea tillsammans med 3 andra båtar så jag gissar att vi var runt 15 båtar. Vi seglade om många småbåtar till slut...
Ses på fredag?
Ja jo det var kanske nära men jag tyckte det var ganska lugnt, ville ju inte repa den fina X99:an
Var nere och kollade resultatet nu, det var bara 10 båtar anmälda. Vi kom 7 av 10 och ni 3 av 10.
Jo det blir nog åka av på fredag men det blir svårt att hålla motovationen uppe, tycker inte om omvänt lys och har som sagt lite svårt att få upp farten och höjden med en odling på kölen. Om det nu är det som är orsaken
Skall prova den andra storen på fredag och se om det förbättrar höjden.
Ha det gott /Dan