Jag kopplade in landström under två dagar och lät den ordinarie laddaren göra sitt. Tydligen laddar den bara förbrukningsbatterierna för startbatteriet hade gått ner ytterligare till 12,27V. Förbrukningsbatterierna var dock laddade och fina. Jag hade dock inte möjlighet att kontrollmäta efter flera timmar, men precis när jag kopplat från laddaren mätte jag upp 13,35V, och en dryg timme senare hade det sjuknit till 13,22V. Ska bli intressant att se vad de visar när jag är på besök nästa gång.
Startbatteriet plockade jag med mig hem och satte på CTEK-laddning. Det landade på 12,6V efter två dygns rekondladdning och ytterligare ett dygns vila. Nu får det stå och vila för sig själv i källaren så får vi se om det håller laddningen hyfsat annars får det bli nytt till sommaren.
Återstår dock att reda i vad som borde laddas, och vilka eventuella stömtjuvar som finns med huvudbrytarna frånslagna men batterianslutningarna påkopplade. Men det får anstå tills kombinationen 'mer tid' och 'behagligare väder' inträffar synkroniserat.
Återigen, tack för all hjäp och info.