porta-potti, fungerar hur?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem

Inlägg av Anders S » ons 20 jun 2007, 22:54

Denna tråd kanske skall upphöjas till kabel?
Anders S

barba
Platinamedlem

Inlägg av barba » tor 21 jun 2007, 05:44

Ska bara tillägga att Porta-Potti (eller Bi-Pot som vi har) nog är en kompakt och suverän lösning på problemet. Inga genomföringar, bara att lyfta ur och deponera - en vanlig vattenklosett duger utmärkt som tömningsstation. Däremot har jag nog lärt mig att gasmasken från vårens plastningsövningar kan vara bra att ha till hands :o

(Jag börjar dessutom få en gnagande känsla att jag glömde tömma den innan jag torrsatte i höstas, men jag har inte vågat kolla än)
~~~~~_/)~~~

Användarvisningsbild
Segelbo
Diamantmedlem

Inlägg av Segelbo » tor 21 jun 2007, 06:48

Ja, bajs och att bajsa är äckligt, så är det. Jag känner också att människofekalier i havet famför allt är en trivsel- och hälsofråga mer än ett miljöproblem av angelägen grad. Hälsofråga vad gäller bajs alltså. En massa coli-bakterier som absolut inte är nyttiuga att bada i. Urin däremot är helt ofarligt att bada i. Bara en massa salter och skräp, men helt sterilt (om inte den som pinkade lider av urinvägsinfektion...). Så ur hälsosynpunkt är det vida bättre att simma i en pol samtidigt som någon står och pinkar i vattnet än att äta middag på en restaurang, där tobaksröken från rökavdelningen sprider sig i lokalen och förstör folks lungor.
---
Bosse
Monsun 31, #116

LindaJoh
Guldmedlem
Kontakt:

Inlägg av LindaJoh » tor 21 jun 2007, 07:43

hamnade inte den här diskussionen ganska OT helt plötsligt? :lol:

LindaJoh
Guldmedlem
Kontakt:

Inlägg av LindaJoh » tor 21 jun 2007, 07:46

barba skrev:Ska bara tillägga att Porta-Potti (eller Bi-Pot som vi har) nog är en kompakt och suverän lösning på problemet. Inga genomföringar, bara att lyfta ur och deponera - en vanlig vattenklosett duger utmärkt som tömningsstation. Däremot har jag nog lärt mig att gasmasken från vårens plastningsövningar kan vara bra att ha till hands :o

(Jag börjar dessutom få en gnagande känsla att jag glömde tömma den innan jag torrsatte i höstas, men jag har inte vågat kolla än)
Låter som att du kan ha en angenäm upplevelse framför dig.....! :wink:

Skriv svar