Nä, det är jag inte. Men det betyder ju inte att man kan vänta sig detta av alla. Folk frågar i allmänhet inte om lov att få köra med motor, och om du (jag) stör oss och klagar är det ju inte säkert att vi får gehör för det. Det finns ofta en rätt stor zon mellan vad man inte skall behöva tåla och det man tycker det är skönt att slippa.Eilean skrev:Du skrev väl själv att du inte använt snurran en enda gång 2008. Det låter inte som du är någon större olägenhet och kan nog ha gott samvete om du skall leta förtöjningsplats någon gång.
Jag har heller inte låtit min ungdom köra snurran för nöjes skull, men det betyder ju inte att jag tittar totalsnett på de som låter barnen leka en timme med gummibåten. Högljudd musik från bergssprängare är inte heller alldeles på önskelistan, men det kan jag också tycka om fyllegitarr&halvkomihågna Tauberefränger, Allan Ballan på fyllan berättar hur han köpt båt, grill&ölparty på stranden, inklusive lämningar, måsar och burkar och en massa andra småstöriga saker. Man får helt enkelt bita ihop ibland. Det positiva överväger fortfarande, likasom. En lätt stökig kväll i naturhamn är fortfarande roligare än en tyst kväll på land... Och så tar man en tidig morrontur med snurran istället
Vad var det nu för vapen du hade i arsenalen denna sommar?