Nu vräker snön ner i Göteborg.
Snö är ett överskottat fenomen.
MVH
Håkan
Vinter i mitt sinne
Re: Vinter i mitt sinne
En expert i mängden
Ikädd såna däringa vattentäta strumpbyxor som folk som fiskar mitt i älvar har på sig. Vårfloden lär bli något i hästväg i år...Tommy skrev: Men håll ut, inom 3-4 veckor börjar dagsmejan sätta i och strax efter det är det bottenskrapning i vårsol som gäller..
Lite glada nyheter för någon (min svåger) i alla fall. Gå in på http://www.hallberg-rassy.com/ och kolla på webkameran. Där ligger hans nya båt i bland isflak och snö. Han önskar en tidig vår i år. Skidåkningen här om dagen var jättefin, men jag kan hålla med om att det räcker med snö nu. Nu måste alla vinteridrottare ha så att det räcker. En vecka i Trysil väntar om 2,5 veckor, sedan kan våren få komma. Jag har också en del arbete på båten som inte blivit av under vintern p.g.a. kylan. Ska montera JEFA roderlagring bl.a.
Skall inte gnälla mer över utebliven vintersegling. Hade jag inte haft båten i sjön i vinter, hade jag antagligen haft den i en hall i Wallhamn som när vi hade den på land sist förförra vintern. Såg att en hall rasat samman av snötrycket och skadat en massa båtar. Usch - jag lider med alla som fått sina båtar skadade och kanske förstörda.
---
Bosse
Monsun 31, #116
Bosse
Monsun 31, #116