Det första utsläppet berodde på att man slarvade i samband med underhållsstopp och en avblindning i kombination med en öppen ventil gjorde att en produktöverpumning slank ut i stället för mellan två cisterner. Alltså oerfarenhet och bristande rutiner i kombiation med generationsbyten och entrepenadunderhåll.Maxi33 skrev: men ingen vet ännu precis vad som hände i Stenungsund. Ingen här på SG alltså. Och det var det jag började med att reagera mot, och nu är det året efter...
Men fortsatt god fortsättning alla, Seawolf känner jag ju också och han har sällan fel. Och ger sig aldrig...
MVH
Håkan
smileygubbe
Det andra utsläppet var av liknande karaktär, där en dränering på en B-pump aldrig hade blivit pluggad efter arbeten, och vid ett pumpbyte så.... i övrigt som ovan.
Min sagesman bekräftar även att det har skett ett omfattande generationsbyte på personalen i de aktuella anläggningarna och underhållsföretagen. Och då är det enligt min syn företagsledningen som inte klarat av att inse vad som måste göras för att de nyanlända skall komma ifatt erfarenhets- och kunskapsmässigt. På liknande sätt som man inte kan anklaga en 8-åring som aldrig fått lära sig läsa att han inte kan det. I överförd mening.
Och som för det mesta visar det sig att det mest troliga scenariet är det som visar sig vara sant när man får reda på fakta.