Hempel non-slip deck coating heter den.stangen skrev:Namn och bild på denna "nya" färg? Har du lagt på den? Erfarenheter?Nautihamstern skrev:Kontaktade Hempel igen och nästa vecka får jag hämta 4 burkar av deras nya halkskyddsfärg, som egentligen inte är ny utan har funnits länge i fartygsfärgsortimentet. Bra och sakligt jobbat av Olle på Hempel Finland, tycker jag.Nautihamstern skrev:Uppdatering:
Jag diskuterade saken med Hempels representant på båtmässan i Åbo för en vecka sedan. Han såg skrämd ut så fort jag nämnde Decolay, och höll i princip med om att den inte funkar så bra, nej...
Enligt honom kan bekymren med torkningen bero på att båten inte fick stå övertäckt i två veckor efter att jag målade den och att färgen därför blev utsatt för vatten inom den perioden. Naturligtvis stod den inte övertäckt i två veckor eftersom det inte står nånstans att jag borde ha gjort så.
Nå, han bad mej att inte göra nåt alls innan han kontaktar mej igen för att berätta huruvida Hempel kommer att ersätta mej på något sätt. Få se hur det går. Nästa vecka börjar jag experimentera med diverse färgborttagningsmedel.
Jag har inte lagt på den ännu, vädret har inte varit tjänligt och jag märkte till min förskräckelse att jag hade glömt bort dagens kustskeppartentamen, så det har varit en hetsig vecka...