Ja, du Seglaren. Det är svårt att veta hur man skall reagera när ett helt skithus välter över en. Men jag försöker:Seglaren skrev:
Arrghhhh! Detta var nog sista gången jag berör ämnen på detta forum som inte har med båtliv att göra. För det kommer alltid att finnas sådana som du "Lars" som registrerade dig som medlem endast för att fälla en så trångsynt kommentar.
Du tolkar mitt inlägg som fan läser bibeln. Precis som en del andra i denna debatt verkar det vara med syftet att skapa konflikt och/eller försöka framstå som en väldigt rättskaffens medlem. Dessvärre tror jag att allt för fasta principer och högtravande raljerande kan få motsatt effekt och att man av sin omgivning lätt upfattas som den gubbstrutt man kanske är oavsett faktisk ålder.
Intressant att jag fokuserade på äldre. Javisst, det handlade ju om äldre i tråden, dessutom om tvättstugekonfilkter så det var väl högaktuellt. I fallet i Eskilstuna hade det inget med missbruk eller känd psykisk ohälsa att göra. Utåt sett var det en vanlig medborgare i den övre ålderskategorin.
För att citera Anders S och kanske något Lars J också skulle kunna undslippa är Lars kommentar/påstående om att jag med detta ägnar mig åt åldersdiksriminering ett riktigt lågvattenmärke. Vad ska jag säga, jag saknar ord för din tokiga tolkning och hoppas innerligen att det var ett missförstånd från din sida, för du tror väl inte på allvar vad du själv säger?
Du, det finns många former av diskriminering som anses mer eller mindre legitimt. Längre än så har samhället inte kommit. Så sluta knyt näven i byxfickan som Anders S skulle sagt, och sluta tyck synd om dig själv bara för att du ev råkar tillhöra kategorin äldre.
Börja istället om i tråden och försök förstå vad som sägs och skrivs istället för att tolka det till vad du befarar/önskar sägs som du sen kan göra påhopp på.
Vänliga hälsningar 33-åringen - aj då där gjorde jag det igen, diskrimenerade alla 33-åringar. Att man inte lär sig.
Jag kommenterade INTE händelsen i Eskilstuna. Jag kommenterade din tolking av Aftonbladets artikel. Den handlade om en 62-årig manlig missbrukare. Du valde ut att påpeka just hans ålder, som om det var det som utlöste misshandeln. Och det fortsätter du med i detta inlägg.
Diskriminering på olika grunder må förekomma, men faktum kvarstår: Ger du dig på folk för deras religion, kön, ras,sexuella läggning, etc. kan du råka ill ut. Åldern är just undantaget. Prova själv: Det verkar som att vissa också svartskallar går loss totalt när det gäller tvättstugan ...
Fastnar i halsen, eller hur?
/Lars J