Min Maxpower kom idag. Det såg ut att vara hög klass på det invändiga.
Man skulle gärna montera den i samma rum som batterierna sitter för att temperaturkompenseringen ska fungera bäst. Jag har plats för min under kojen där batterierna sitter. Att man inte ser den sen kan väl inte spela nån roll? Det blir även enklaste kabeldragningen att sätta den där.
Maxpower till solcellen
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Det finns en liten grön indikator som lyser så fort man ansluter ett batteri till den - det är den enda orsaken att man behöver se den.
Som alla annan elektronik så bör man placera den torrt. Sedan vill jag ha alla grejor lättåtkomliga för service och testning men jag är nog lite yrkesskadad.
Jag noterat att min burk (ca 5 - 7 år gammal) kan störa radion lite. Jag har inte undersökt vilken väg störningen kommer (via "luften" eller vi matningen till radion) så sätt den, för säkerhets skull, långt från dylika grejor > 1 m.
Glöm inte säkringen mellan batteri Maxpower.
Som alla annan elektronik så bör man placera den torrt. Sedan vill jag ha alla grejor lättåtkomliga för service och testning men jag är nog lite yrkesskadad.
Jag noterat att min burk (ca 5 - 7 år gammal) kan störa radion lite. Jag har inte undersökt vilken väg störningen kommer (via "luften" eller vi matningen till radion) så sätt den, för säkerhets skull, långt från dylika grejor > 1 m.
Glöm inte säkringen mellan batteri Maxpower.
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Det följde med hängsäkring. Jag sätter den under kojen, det är lättöppnat. Fast nog hade jag velat glassa lite med den snitsiga lilla burken på nåt synligt ställe. Men det kan nog skilja en hel del i temperatur i ruffen och under kojerna. Ibland är det kallare därunder och ibland varmare, om jag kört motorn. Så funktion får gå före glass.
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.