Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
-
marcusli
- Platinamedlem
kul med ny båt, grattis.
RE autopilot som nämndes några inlägg ovanför - räknar du på riktigt med risken att momsa in i SE är det billigare att beställa från england. Pundet är lågt och grejerna är redan intullade i EU, gäller fö navigation et.c. också.
Du får bara ta in prytllar till ett värde av motsvarande 900 dkk i EU, och tullen tog bara dansk cash på Kastrup - fråga inte hur jag vet

jag har passerat en triljon ggr men givetvis kollade de när jag kom från Singapore med en ny digitalkamera och en Omega seamaster.... Man lär sig nya saker hela tiden

Seglar Forgus 321 - 1992
-
GaryGary
- Diamantmedlem
>>"desålätt"
Dålig lycka med meddelandena. Jag är i Gdansk nu och ser din eventuella båt från fönstret. Ring mig på 070-7215228 om jag skall kika på henne och mejla lite bilder. Hon ser fin ut. Träffar ledningen här i morgon.
-
GaryGary
- Diamantmedlem
Skepp och hoj,
Då var båten omdöpt och genomgången. I båten satt helt nya dynor, precis som överenskommet. Dock i ljusbeige och inte beställda marinblå. Inget snack, utan de backade direkt. Trots att jag redan skrivit på. Fin service. Segeln är på genomgång på loft. Båten hade annonserats med Spinnacker-gear. Dessa gick dock ej att finna vid första visningen. Nu låg en sproilans utrustning inplastad i båten och ett nytt prassligt segel. Dessutom en stormfock extra. Delphias service team har jobbat på båten i tre dagar och bytt allt som varit slitet. Sköna killar som bor i skåpbilen och äter rotfrukter från triangakök.
Som vanligt när jag är i Polen så påminns man om vad som är god service. Ölen är bättre än maten dock.
Skönt var också att se hur alla järnkölar var rostiga medan min bly-dito strålade ...grått.
2500 sek kostar det att få henne bottemålad av fackmän i vår. Taget!
-
mariatherese
- Diamantmedlem
Polska service och riggteam är verkligen något speciellt! Hotell eller hämtmat verkar vara helt oväsentligt. Men duktiga är de enligt min begränsade erfarenhet.

-
jason
- Diamantmedlem
-
Kontakt:
Jag har också samma positiva erfarenhet av polsk service.
/j