Är Delphia ett bra val?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
marcusli
Platinamedlem

Re: Är Delphia ett bra val?

Inlägg av marcusli » ons 28 okt 2009, 17:50

kul med ny båt, grattis.

RE autopilot som nämndes några inlägg ovanför - räknar du på riktigt med risken att momsa in i SE är det billigare att beställa från england. Pundet är lågt och grejerna är redan intullade i EU, gäller fö navigation et.c. också.

Du får bara ta in prytllar till ett värde av motsvarande 900 dkk i EU, och tullen tog bara dansk cash på Kastrup - fråga inte hur jag vet :oops: jag har passerat en triljon ggr men givetvis kollade de när jag kom från Singapore med en ny digitalkamera och en Omega seamaster.... Man lär sig nya saker hela tiden :roll:
Seglar Forgus 321 - 1992

GaryGary
Diamantmedlem

Inlägg av GaryGary » tor 29 okt 2009, 17:45

>>"desålätt"
Dålig lycka med meddelandena. Jag är i Gdansk nu och ser din eventuella båt från fönstret. Ring mig på 070-7215228 om jag skall kika på henne och mejla lite bilder. Hon ser fin ut. Träffar ledningen här i morgon.

GaryGary
Diamantmedlem

Inlägg av GaryGary » fre 30 okt 2009, 20:33

Skepp och hoj,
Då var båten omdöpt och genomgången. I båten satt helt nya dynor, precis som överenskommet. Dock i ljusbeige och inte beställda marinblå. Inget snack, utan de backade direkt. Trots att jag redan skrivit på. Fin service. Segeln är på genomgång på loft. Båten hade annonserats med Spinnacker-gear. Dessa gick dock ej att finna vid första visningen. Nu låg en sproilans utrustning inplastad i båten och ett nytt prassligt segel. Dessutom en stormfock extra. Delphias service team har jobbat på båten i tre dagar och bytt allt som varit slitet. Sköna killar som bor i skåpbilen och äter rotfrukter från triangakök.
Som vanligt när jag är i Polen så påminns man om vad som är god service. Ölen är bättre än maten dock.
Skönt var också att se hur alla järnkölar var rostiga medan min bly-dito strålade ...grått.
2500 sek kostar det att få henne bottemålad av fackmän i vår. Taget!

Användarvisningsbild
mariatherese
Diamantmedlem

Inlägg av mariatherese » sön 01 nov 2009, 07:37

Polska service och riggteam är verkligen något speciellt! Hotell eller hämtmat verkar vara helt oväsentligt. Men duktiga är de enligt min begränsade erfarenhet. :)

Användarvisningsbild
jason
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av jason » sön 01 nov 2009, 07:50

Jag har också samma positiva erfarenhet av polsk service.

/j

Skriv svar