Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
-
Nautihamstern
- Diamantmedlem
av Nautihamstern » ons 18 mar 2009, 09:47
speed295 skrev:Strängt taget vet vi inte om Stig Lindgren är död. Han kanske lever ett behagligt liv inkognito på någon diskret söderhavsö.
Men oavsett om han lever eller är död är det viktigt att framhålla att hans exempel inte bör följas om livet är en kärt.
Föräldrar bör nogsamt se till att hans bok inte kommer i händerna på barn och ungdormar, som kan få en fullständigt felaktig uppfattning om sjömanskap.
Vad är det nu som jag har missat? vad eller var kan man läsa om denna man? så jag vet vad ni pratar om
många svängar hit och dit om båtsar, kanske denna är vägen till gud ...... Allegro 27 "La Bonita"
http://www.blocket.se/vi/20254441.htm?ca=9_s
Verkar ju klara av biffen och priset verkar rimligt?
Varmt o skönt inte heller fel........... men påläst om jorden runt är jag inte, finns nog en hel del att ta reda på... eller är det bara att ta med sig pass o ett glatt humör.... kanske är det då man blir en Stig Lindgren?

Allegro 27:an är nog inte vägen till gud, men om jag inte hade den båt jag har idag hade jag utan vidare valt Allegro 27:an för att åka över Atlanten med. Gedignare och mer fungerande konstruktion hittas nog bara hos dess storasystrar (och hos OE32, naturligtvis

). Glöm alla andra. Allegron är havens Hummer.