Förmodligen inte. För det har knappast hänt i någon nämnvärd utsträckning. Än.Anders S skrev:...Finns det någon som helst statistik som visar att gummijollestölder från semesterbåtar är vanligt förekommande och ställer några försäkringsbolag specifika krav på att man skall låsa fast jollen när man är i båten....
Jag ville ha sagt var att en del problem som vi förknippar med farvatten långt, långt borta kommer allt närmare.
Och vad försäkringsbolaget eventuellt tycker är inte huvudsaken för mig - jag vill helt enkelt inte bli av med min jolle mitt i säsongen - alldeles oavsett hur generöst försäkringsbolaget är.
Och jag har därför två oklassade vajerlås i jollen. Ett för att låsa motorn till jollen och ett för att låsa jollen till något. De låsen imponerar inte på något försäkringsbolag, inte heller på den välutrustade, planerande tjuven. Men de stoppar någon med kniv i natten eller någon som vill 'låna' jollen medan man är i land och roar sig eller shoppar.
Ibland, i olika trådar, och om olika ämnen är det litet väl mycket fokus på: "Skitsamma, försäkringsbolaget betalar..."