Det där sista rådet, att inte köpa Saab, det ordnar sig nog, på ett eller annat sätt. Naturligt urval, kanske. Eller så får SAAB kanske litet asiatisk produktfilosofi inympad, sån't vet man aldrig.Mr Q skrev:Jag kan faktiskt, så här på kvällskvisten, böja mig att köpa in på Anders S skepsisim mot båtmekaniker. Jag förstår dig, mitt eget förtroende för bilmärkesverkstäder är så lågt som något förtroende någonsin kan bli
Annars är ju den här frågan om att lita på yrkesmän och "professionell kunskap" faktiskt en fråga som har bäring på Calles ursprungsproblem - han litade ju på något sätt på att Grefabs folk skulle ställa hans båt välplacerad och förståndigt när han inte var där. I den frågan krävs det kanske heller inte så mycket mer än sunt förnuft för att lyckas, och att man har sin kunds bästa för ögonen.
Om man tämligen regelbundet kan beslå yrkesfolk med att göra fel, fuska eller inte riktigt veta vad de sysslar med blir man luttrad, det är alldeles riktigt. En av poängerna med att ha en litet äldre och enklare bil är bland annat att man kan ta det litet lugnare med problem som du beskriver. Jag misstänker att du kan se den där trista sprickan i däcket annorlunda på din "inseglade" båt än om Bavaphianneau-representanten först förnekat att det fanns en spricka, sedan påtalat att de testat den och den är inte genomgående och till sist förklarat att det skall vara så...