Om du med "lite" menar svag vind så håller jag med men det är inte bara där som jag har problem att segla upp till lystalet.Fritt översatt har du en helkass botten, och du har inte en susning om din båt kan gå bra varken på kryss eller öppnare vind om det blåser lite. SÅ du har en jättepotential där.
Tror också att det enligt dig finns väldigt många båtar med helkass botten. På min klubb finns det många som har betydligt sämre botten än min. Skulle säga att 50% är helkassa och 30% något sämre och 20% så dåliga att jag vet inte vad...
Förmodligen rätt dåligt. Här tror jag finns det massor av potential och därför står jag fast vid att denna båt kräver mycket mer exakt segelsättning, trim, styrning osv, för att hålla maximal fart, än vad min förra gjorde. Fler timmar, mer segling..Jag funderar på lite på hur väl du känner din båt.
Men tror ni på fullt allvar att jag ska kunna hålla jämna steg med t ex en Wasa 360 eller Arcona 355(1,22) på kryss i någon vindstyrka om vi antar att utrustning, segelsättning osv håller samma nivå?
(Min käre bror skulle bli heltokig om jag plockade honom på en kryss i sin WASA 360. "såna där containers tar ingen höjd, bla, bla") Än så länge kan jag inte säga att han har fel...