Har funderat ett tag på att skaffa App'en Seapilot till min Samsung-platta men det verkar i stort sett omöjligt att förstå hur man ska tanka ner alla Svenska sjökort. Det första man hittar på deras websida är att man kan testa detta program gratis i 36 timmar. Sagt och gjort, registrerar mig och sedan tankas det ner nåt program med world-atlas efter att jag har klickat för svenska sjökort. Detta funkar ju helt ok men när jag väl zoomar in ett valfritt sjökort så finns inga rikiga strandlinjer utan endast nåt kantigt. Dessutom finns ej Mälaren att hitta i blått. Låter mest som ett dåligt skämt.
Efter ett dygn hittade jag ett ställe på deras websida där man kunde betala för ett års abonnemang. 149 kr tror jag det var. Nåt mer hände ej efter att jag betalat detta förrutom att jag fick ett mail att jag nu betalt för sagda program. Vad sen har förstått så är det ett större belopp man ska betala för att få ett "live" program men detta har jag inte sett nånstans.
Är det någon här som kan förklara för mig hur man ska gå tillväga för att få tag i ett "riktigt" sjökort i min Samsung platta?
Seapilot
Re: Seapilot
Starta Seapilot, klicka på menysymbolen längst ner i vänsterhörnet, scrolla ner till 'Charts' och klicka där, scrolla ner till 'Sweden' och klicka igen. Då borde det hända nåt, dvs. korten kaddas ner.
Nu var det länge sen jag gjorde detta själv men dina registreringsuppgifter måste ju förstås finnas i appen på din Samsung, innan du kan ladda ner korten.

/T
Nu var det länge sen jag gjorde detta själv men dina registreringsuppgifter måste ju förstås finnas i appen på din Samsung, innan du kan ladda ner korten.
/T
Tackar för svaret.
Första problemet jag stöter på är hur starta Seapilot? Jag går in på Seapilot.com och får upp första meny "Try Seapilot navigation ...." Då jag redan är registerad användare så klickar jag på "Already registered ....."och på Sign in here.
Väl inloggad så kommer jag till Store och ska välja massa subscriptions. Jag har reedan köpt Sweden, Internet - AIS och Weather. Är det nåt mer den kräver jag ska handla för att den ska bli nöjd? Gör jag Checkout får jag ett Error meddelande bara.
Första problemet jag stöter på är hur starta Seapilot? Jag går in på Seapilot.com och får upp första meny "Try Seapilot navigation ...." Då jag redan är registerad användare så klickar jag på "Already registered ....."och på Sign in here.
Väl inloggad så kommer jag till Store och ska välja massa subscriptions. Jag har reedan köpt Sweden, Internet - AIS och Weather. Är det nåt mer den kräver jag ska handla för att den ska bli nöjd? Gör jag Checkout får jag ett Error meddelande bara.
/Lars
VHF: SC7987
MMSID: 265578070
VHF: SC7987
MMSID: 265578070
Nu vet jag inte längre om vi pratar om samma saker?
Jag menade att du skulle starta Seapilot-appen på din Samsungplatta, inte gå in på seapilot.com, där har du ju redan varit... och handlat och betalt, om jag fattade rätt.
I appen, kolla först att Account och Subscriptions ser ok ut, ladda sen ner sjökort så som jag beskrev tidigare,

/T
Jag menade att du skulle starta Seapilot-appen på din Samsungplatta, inte gå in på seapilot.com, där har du ju redan varit... och handlat och betalt, om jag fattade rätt.
I appen, kolla först att Account och Subscriptions ser ok ut, ladda sen ner sjökort så som jag beskrev tidigare,
/T
Kontakta Seapilots support! Min erfarenhet är att dom är föredömligt hjälpsamma. Dom kan sin produkt och du slipper gissa dig fram. Dessutom svarar dom snabbt.
//Björn