Sjöassistans vs Trossen?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edward
Guldmedlem

Sjöassistans vs Trossen?

Inlägg av Edward » sön 01 aug 2004, 14:02

Vilken ska man välja och när är den ena att föredra framför den andra? Har de samma rikstäckning?

Tillhandahåller bägge organisationerna enbart assistans till sjöss eller även sjöräddning?

Om jag förstått saken rätt, är det Sjöräddningssällskapet som driver \"Trossen\" och Stockholms radio som står bakom \"Sjöassistans\". Priset för medlemskap ju ungefär detsamma (500:- respektive 495:-), så vad ska man välja?

Krille

Inlägg av Krille » mån 02 aug 2004, 12:59

Sjöräddning har du juh alltid rätt till... det kostar inget heller, men som sagt då är det juh allvarliga saker som har inträffat

tvingjohan
Erfaren medlem

Inlägg av tvingjohan » mån 02 aug 2004, 15:19

Sjöräddningen för att dom behöver stöd så dom finns när det riktigt krisar till sig. Det är en organisation som lever på ideellt arbete och donationer och bidrag från företag och privatpersoner (inga statsbidrag). Dom ställer upp i alla väder. Hur det är med sjöassistans vet jag inte men dom är ju vinstdrivande...

tvingjohan

Lasse_z twisted:

Inlägg av Lasse_z twisted: » mån 02 aug 2004, 17:35

:lol: Det är ju åxå så, att har man VHF blir man automatiskt ansluten till sjöassistans :twisted: Bra eller dåligt...tjaaa, bättre än att vara utan :mrgreen:

Jag anser det vara viktigast att man ansluter sig, då det förr eller senare ofta är så att man behöver hjälp :P

Lasse_Z :

Skriv svar