Hej,
Nu verkar det bli lite bättre väder så jag tänkte mig en tur till våra östra grannländer - vet någon var man köper finska och estniska sjökort - magert resultat när jag söker på webben?
Hamnguiden från Åbo sjöscouter som Jennie nämnde i tidigare tråd skall jag köpa imorgon om det fortfarande finns i Stockholm
Hälsningar
Sjökort Finland och Estland
-
Mats Brage
- Diamantmedlem
Sjökort Finland och Estland
Scanner 391 nr 142
Om du befinner dig i Stockholm: Nautiska Förlaget eller N. Magasinet - de är numera hopslagna, så jag vet inte vilket namn de behagar gå under f. närvarande. Tror att de huserar vi Skeppsbron/Kornhamnstorg.
Förmodligen ett bra alternativ om det brådskar. Annars kan man väl beställa kort hos en bokhandlare el. dylikt.
Rudi
Förmodligen ett bra alternativ om det brådskar. Annars kan man väl beställa kort hos en bokhandlare el. dylikt.
Rudi
-
Mats Brage
- Diamantmedlem
Tack ...
Tack Rudi för snabbt svar - nu bär det av i "nya" båten till solen (förhoppningsvis)
Hälsn
Hälsn
Scanner 391 nr 142
Jag kom just tillbaka från en segling Gotland -> Ventspils -> Estland -> Finland. Solen finns där kan jag intyga.
Beträffande sjökort var våra inte särskilt gamla fast verkligheten såg ibland annorlunda ut ändå. Jag fick intrycket att man byter ut en del gamla prickningar, men det är inte svårare än att man ser vad som menas bara man är vaksam. Skulle också tro att farlederna är där man ansträngt sig beträffande djupmätning, så snedda inte in innanför de grundare djupkurvorna.
Passa på att äta på restaurang. Vi åt ofta på lokala krogar och kom undan med 50-120.- per skalle för middag.
Beträffande sjökort var våra inte särskilt gamla fast verkligheten såg ibland annorlunda ut ändå. Jag fick intrycket att man byter ut en del gamla prickningar, men det är inte svårare än att man ser vad som menas bara man är vaksam. Skulle också tro att farlederna är där man ansträngt sig beträffande djupmätning, så snedda inte in innanför de grundare djupkurvorna.
Passa på att äta på restaurang. Vi åt ofta på lokala krogar och kom undan med 50-120.- per skalle för middag.
/bj