propeller

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
kallevindroder
Guldmedlem

propeller

Inlägg av kallevindroder » sön 30 sep 2012, 18:37

JAG TROR JAG SKALL KÖPA EN LOTT I MORGON.
Vid upptagningen idag såg jag att muttern som ska hålla propellern på plats hade skruvat av sig ca 15 mm.
Jag har väl tyckt att det varit lite vibrationer och vid backning, Framåt har ju trycket fört propeller mot konan på axeln.

En kronmutter nästa säsong + låsmutter + locktite. Snacka om tur!

Kalle vindroder

Ridax
Diamantmedlem
Kontakt:

Re: propeller

Inlägg av Ridax » sön 30 sep 2012, 18:48

Vad hade du innan då (som skruvade upp sig)? Själv har jag en Nord lock bricka och locktight, allt enligt (och tillahandahållet) av propellertillverkaren, men det känns lite oroligt. Fast det har inte rört sig någonting på 2 år.

jaba
Platinamedlem

Inlägg av jaba » tor 11 okt 2012, 06:47

Ridax skrev:Vad hade du innan då (som skruvade upp sig)? Själv har jag en Nord lock bricka och locktight, allt enligt (och tillahandahållet) av propellertillverkaren, men det känns lite oroligt. Fast det har inte rört sig någonting på 2 år.
Men propellern ska ju röra sig :mrgreen:

Användarvisningsbild
toaen
Diamantmedlem

Inlägg av toaen » tor 11 okt 2012, 09:52

jaba skrev:
Ridax skrev:Vad hade du innan då (som skruvade upp sig)? Själv har jag en Nord lock bricka och locktight, allt enligt (och tillahandahållet) av propellertillverkaren, men det känns lite oroligt. Fast det har inte rört sig någonting på 2 år.
Men propellern ska ju röra sig :mrgreen:
http://79.99.6.178/~planket/forum7/index.php?mode=index Här kan man skriva nästan vilka dummheter som helst i snart sagt vilket ämne som helst. :wink:
thallatha(alfakrull)hotmail.com

jaba
Platinamedlem

Inlägg av jaba » tor 11 okt 2012, 16:11

http://79.99.6.178/~planket/forum7/index.php?mode=index Här kan man skriva nästan vilka dummheter som helst i snart sagt vilket ämne som helst. :wink:[/quote]
Fantastiskt !

Skriv svar