"The foam back hull liner rots out" - vad betyder detta?
"The foam back hull liner rots out" - vad betyder detta?
Se inlägg nr 3 för sammanhang:
http://jeanneau.proboards.com/thread/1216
"Issues, same as my Arcadia, same designer Tony Castro, but 29' or so vs 36. The foam back hull liner rots out, then you need to replace it. Head room forward gets a bit low. One of the fin keels in Seattle had to replace his hot water tank and black tank with in the last couple of yrs."
http://jeanneau.proboards.com/thread/1216
"Issues, same as my Arcadia, same designer Tony Castro, but 29' or so vs 36. The foam back hull liner rots out, then you need to replace it. Head room forward gets a bit low. One of the fin keels in Seattle had to replace his hot water tank and black tank with in the last couple of yrs."
"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."
- AndersGustafsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Re: "The foam back hull liner rots out" - vad betyder detta?
Plastmattan som man klär skrovet med på insidan "ruttnar"?
/Anders G
Jag tror att det finns ett innerskrov (innerliner) och att det är skummet mellan yttre skrov och innerliner som är skadat= ruttet och behöver bytas ut.
Det har troligen läck in vatten och förstört detta.
Jag håller på foam back ... hull liner , dvs inredningsmatta med skum.
Anders S
Havkat skrev:Jag tror att det finns ett innerskrov (innerliner) och att det är skummet mellan yttre skrov och innerliner som är skadat= ruttet och behöver bytas ut.
Det är ju en viss skillnad mellan de här alternativa förklaringarna... Och det var för att få klarhet i detta som jag ställde min fråga. Att byta inredningsmatta är ju en baggis, medan det andra problemet gör båttypen ointressant.Anders S skrev:Jag håller på foam back ... hull liner , dvs inredningsmatta med skum.
"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."
- AndersGustafsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Kanske enklast att fråga den som skrivit det, men googlar du så förefaller "foam back hull liner" betyda precis det som jag och den andra Anders (etwas Anders) säger.
/Anders G